Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid start nieuwe campagne ‘Vandaag gedaan, vandaag geleerd’
Het ministerie van SZW start met een campagne om mkb-werkgevers te inspireren hoe zij eenvoudig laagdrempelige leermomenten kunnen creëren. Onder het thema ‘Vandaag gedaan, vandaag geleerd’ focust de campagne op verschillende leermomenten, zoals het Meekijkmoment, de Nabespreking en het Zo-kan-het-ook moment. Deze dagelijkse leersituaties zorgen voor meer werkplezier en een succesvoller bedrijf.
De campagne is online te zien en op de radio te horen.
QuickScan voor tips
Om de mkb-werkgevers extra handvatten te geven bij de ontwikkeling van een leercultuur binnen hun bedrijf is in samenwerking met TNO en Windesheim de Quickscan Leercultuur ontwikkeld. Deze kun je gratis op mijnleercultuur.nl doen. Zo kom je erachter hoe jouw bedrijf ervoor staat met leren op het werk en krijg je tips om dat nog verder te ontwikkelen.
Vragen
Heb je vragen over de materialen of de campagne? Stuur dan een mail aan [email protected] of download de toolkit, voor uitleg over leren op de werkvloer met voorbeelden, uitleg over de campagne en het koepelthema, voorbeeldteksten voor sociale media, DM en een nieuwsbrief en het SZW persbericht.
- Handleiding campagne toolkit Vandaag gedaan, vandaag geleerd
Wij Techniek ondersteunt technische installatiebedrijven om de leercultuur binnen hun bedrijf te bevorderen en is via de samenwerkende O&O organisaties aangesloten bij de campagne. Door het delen van inspirerende voorbeelden uit de branche en door een breed ondersteunend aanbod, helpt Wij Techniek installatiebedrijven om te werken aan een professionele leercultuur waarin vakmensen ruimte, richting en ruggensteun ervaren om aan de slag te gaan met hun eigen ontwikkeling en hierin regie te nemen.